Home Home
Info Info
Routearchief Routearchief
Agenda Agenda
Foto's en video's Foto's en video's
SMS-service SMS-service
Media Media
Merchandise Merchandise
Forum Forum
Gaat het door? Gaat het door?

Forum

Het is nu woensdag 8 september, 2010 12:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: snelweg skate bij onze oosterburen
BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli, 2010 17:56 
Skate Addict

Zijn er nog geen berichten voor wat betreft de snelweg-skate van afgelopen zondag in Duitsland? Ben benieuwd hoe het is ervaren.

Rob

Profiel  

Berichttitel: Re: snelweg skate bij onze oosterburen
BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli, 2010 19:30 
Speed Skater

Ik weet dat Minze en Sayra zijn geweest, maar dat het met 3 miljoen bezoekers lastig skaten was... Die zijn dus buiten de snelweg om gaan skaten volgens mij..

Profiel  

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli, 2010 21:31 
Speed Skater

Haha tot zover ik het kort kan houden....

15 miljoen mensen op dat hele kleine stukje A40 :lol: Stau, stau, stau
Het was ontzettend leuk. Maar ook wel vreemd, ik bedoel wanneer sta jij nou op je skates op de snelweg?
Het beginstukje tot aan de officiele opening hebben we lekker hard kunnen skaten. Maar vanaf het officiele openingsgebeuren werd het allemaal een heel stuk minder. Er waren gewoon veel te veel mensen op dat kleine stukje snelweg. Veel skaters, Maar nog veel meer fietsers en ja dat gaat niet altijd even goed samen. Vergelijk het met een drukke winkelstraat maar dan nog iets erger. En ja je zou zeggen de snelweg is toch breed?
Klopt maar we konden maar aan een kant van de weg rijden, en heb je dus maar 2 banen over. Endus een baan om richting Dortmund te rijden en een baan om richting Duisburg te rijden. Minze en ik reden met de skategroep uit Duisburg mee. En op een gegeven moment na een aantal keer te wachten totdat de groep weer compleet was (tsja dat werkte uiteraard ook niet, wachten op zo'n 20 man) was er besloten om plan B uit te voeren en dat was dus van de snelweg af en gewoon door de omgeving te rijden. Van de ene kant jammer dat we daardoor al vrij snel van de snelweg gingen. Maar van de andere kant nu hebben we een lekker tochtje gereden. Want als we op de snelweg waren gebleven dan hadden we Dortmund nooit gehaald!

Toch als er ooit weer eens zoiets wordt georganiseerd ben ik wel weer van de partij!

Overigens op een snelweg kun je best goed rijden, zolang je in de sporen van de auto blijft rijden!

Kortom een onvergetelijke ervaring. Jammer dat er niet meerderen aanwezig waren :D (al waren er in de groep met wie wij meereden nog 2 nederlanders dus wel weer gezellig)

Ik zal wel even kijken of ik nog wat foto's kan plaatsen ofzo.
Overigens is er op http://www.essen-fuer-das-ruhrgebiet.ru ... llweg.html nog wat te lezen en te bekijken. En wellicht op meerdere duitse sites. Want de cameramensen/fotografen liepen er met bosjes rond.
Heb mezelf ook al terug gezien op een van de foto's (welliswaar op afstand dankzij het opvallende roze naast al het rood 8) )
Kijk maar bij kopje opening van Duisburg, waar alle skaters voor de fietsers stonden
Zo dat was het (korte :oops: ) verslag

Laatst bijgewerkt door flower op dinsdag 20 juli, 2010 21:46, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli, 2010 21:45 
Skate Addict

Sayra, bedankt meid voor het verslag en wellicht tot vrijdag.

Rob

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]